יום ו', טו’ באדר ב' תשע”ט
דף הבית טיפולים תכניות מיוחדות חדשות וחידושים
תמונות שלנו הורים שואלים - מורים עונים צוות ביה"ס יצירת קשר english
 

ליצנות רפואית היא תחום ברפואה אלטרנטיבית בעיקר בבתי חולים ,במרכזים רפואיים, בבתי אבות ועוד,שנעשית ע''י ליצנים מיוחדים הנקראים "ליצנים רפואיים" ובו נעשה שימוש בכוחו המרפא של ההומור לצורך שיפור באיכות חייהם, בתפקודם ובמצבם של מטופלים. הליצנים הרפואיים דואגים לצרכים הנפשיים, הרגשיים והחברתיים של המטופלים. שילוב ליצנים רפואיים בבתי חולים בבתי אבות ועוד כבר הוכח במחקרים כמסייע להרפיה, מפחית כאב , מסייע למערכת החיסון ועוזר בעידוד השקפה חיובית והתמודדות עם מצבים קשים. מטרת הטיפול בבית ספר "הטנה" מטרת הטיפול היא לעודד מוטיבציה אצל התלמיד,להבעה רגשית והנאה בעזרת הכלים ההומוריסטיים שישנם לליצן הרפואי. עקב המוגבלויות הפיסיות, השפתיות, הקוגניטיביות החושיות , לתלמידינו יש קושי להביע את רגשותיהם ולעיתים רבות אין להם את היכולות והכלים להתמודד עם קשיים רגשיים. הם מתקשים להגיד "קשה לי" ולשתף את הזולת ברגשותיהם. הטיפול מיועד דווקא לתלמידים שלהם הקושי התפקודי הגדול ביותר. תלמידים אלו, לעיתים סובלים ממחלות כרוניות שונות, מחלות בדרכי הנשימה, מהתכווצויות רבות ומתופעות בריאותיות שונות. לרוב הם שוכבים במיטה ופחות מעורבים בפעילויות הכיתתיות וכמעט שאינם מביעים רגשות כגון: חיוך, בכי, צחוק. ישנם ילדים שנראים עצובים . הם ילדים שזקוקים למגע, לתשומת לב של מבוגר להומור ולגירויים שונים. אנו בבית ספר "הטנה" נותנים חשיבות רבה לרמה הערכית ורואים את הילד כאדם בעל צרכים רגשיים ולא רק לימודיים ומתייחסים לילד בכללותו. הצורך ההומאני הוא נר לרגלינו תפקידה של הליצנית הרפואית בבית הספר הו לתת מענה לצרכים הרגשיים של תלמידינו קודם כל באמצעות תשומת הלב שתקדיש לתלמידים באמצעות גירוי החושים- ראייה, שמיעה, מישוש ריח, לעודד קשר עין בין הילד ובינה, לעודד יחסי גומלין ביניהם, להגביר הנאה ושמחה, לאפשר לילד להוציא את היכולות הטמונות בתוכו 1. העבודה היא יחידנית "אחד על אחד"- מטפל ותלמיד 2. העבודה נעשית כשהמטפלת לבושה בלבוש ליצנית 3. הליצנית הרפואית מלווה את התלמיד מהכיתה לפעילות בחדרה ובחזרה לכיתה 4. משך הפעילות כ- 30 דקות, הפעילות נעשית בחדר טיפול כשברקע מוסיקה מרגיעה. 5. בכל פעילות, הליצנית משתמשת בבובת פרווה שנקראת ג'ארי שמשמשת ככוח עזר לטיפול. 6. כל מפגש מתחיל בהרפייה בעזרת מים פושרים, סבון וקרם ידיים. 7. חשוב לתת ביטוי לרגשותיו של הילד. 8. הטיפול נעשה בעזרת אביזרים שונים כגון : קונכיות, בועות סבון, בלונים, משרוקיות, כלי נגינה שונים ועוד. . מאת: תמר בן אבו

 
 
טיפולים
תוכניות מיוחדות
חדשות וחידושים
תמונות שלנו
ארועים
פינת ההורים
טנתון -עיתון בית הספר
ארכיון
הענן החינוכי